A fiataloknak drága a kötelező biztosítás

A kötelező biztosítást a fiataloknak is olcsóbbá teheti a telamatikai rendszerek alkalmazása, mely figyeli a vezetési szokásokat is.
A telematikai rendszer figyeli a vezető közlekedési szokásait, így a biztosítás díja is kockázatarányos lehet.

Mint Európában mindenhol, nálunk is a fiataloknak a legdrágább a kötelező biztosítás – már ha korosztályok szerint nézzük az arányokat. Ez nem meglepő, hisz egy bónusz-malusz rendszerhez hasonló jutalmazási rendszer mindenhol fut, amely annál olcsóbbá teszi a kötelező biztosítást, minél több időt vezetett az illető balesetmentesen. Mivel itthon az első fokozat (B1) eléréséhez egy, a lemagasabbhoz (B10) pedig tíz év kell, ezért a fiatalok jelentős hátránnyal indulnak az olcsó biztosítást kereső vadászmezőkön.

A drága kötelezőre megoldás lehet a telematika

A 25 év alatti korcsoport kgfb díja átlagosan 70 ezer és 4 millió 500 ezer (!) forint /év (2017.04) között szór, ha most váltanak – míg a balesetmentesen közlekedő bónuszos „felnőttek” ennek töredékével  megússzák. A drága biztosítási díjak kiküszöbölésére világszerte fiatalok sokasága veszi igénybe a telematikai alapú gépjármű biztosításokat (legyen szó akár KGFB-ről, akár cascóról), hiszen az a vezetési stílus alapján szabja meg az árakat, így ha óvatosan vezet, akkor már akár a következő hónapban lényegesebben kevesebbet fizethet. Bár ez még csak Angliában, Olaszországban és Amerikában terjedt el,  hamarosan hazánkban is megjelenhet az első telematika alapú szolgáltatás, siker esetén pedig valószínűleg gyorsan átterjedhet akár a teljes gépjármű biztosítási piacra is.

Nézzünk meg két konkrét KGFB példát

Fiatal autóvezetőnk boldog autótulajdonos lett, nagyon nem mindegy, hogy hol köti meg élete első kötelező biztosítását. A biztosítási díjak elképesztően szórnak, egyes biztosítók több milliós kgfb díjakkal riasztják el a vezetői gyakorlattal nem rendelkező fiatal autósokat. Ha a fiatal életkor, friss jogosítvánnyal és nagyteljesítményű autóval párosul, észbontóan extrém díjakkal is találkozhatunk.

Autótulajdonosunk férfi, 1997.01.01-én született, vidéki nagyvárosban lakik, jogosítványát 2016 évben szerezte. 15.000 km a tervezett futásteljesítménye, külföldön nem használja a járművét, melynek kormánya a bal oldalon található, az első autóját ‘normál’ használatra vásárolta. Casco-t nem köt, semmilyen kedvezményt nem vesz igénybe, bonusz osztálya A0, tehát alapdíjon köt kgfb szerződést, hiszen ez élete első autója. Nézzünk két példát…

Kisteljesítményű autó kötelező biztosítási díja

A biztosított gépjármű Suzuki Swift 1300 cm3 benzines, 68 kw teljesítményű, 5 személyes személygépkocsi. A kötelező biztosítás díját az egyszerűség kedvéért éves díjfizetéssel és postai csekken fizeti.

A kalkulált kgfb díj elképesztően magas, 74.902.- Ft és 2.341.977.-Ft / év díj között mozog.

Nagyteljesítményű autó kötelező biztosítási díja

A biztosított gépjármű Audi 3.0 TFSI Quattro 3000 cm3, 213 kw teljesítményű, 5 személyes személygépkocsi. A kötelező biztosítás díját az egyszerűség kedvéért éves díjfizetéssel és postai csekken fizeti.

A kalkulált kgfb díj észbontóan extrém magas, 123.240.- Ft és 4.491.209.-Ft / év díj között mozog. (Nem elírás!) A legolcsóbb kgfb díját Ön is kikalkuláhatja az online kötelező biztosítás kalkulátorral.

Magyarországon a legolcsóbb a kötelező biztosítás díja

Az Európai Unió tagállamai közül Magyarországon a legolcsóbb  a kötelező biztosítás díja. Azonban az autótulajdonosok még ezt a díjat is sokallják, a biztosítók pedig keveslik. A relatív alacsony biztosítási díj, sajnos a kárrendezés minőségére és összegszerűségére is erősen rányomja a bélyegét. A kötelező biztosítást sokan csak díjkérdésként kezelik, és igyekeznek a legolcsóbb díjat kínáló kötelező biztosítónál szerződni.

Ha autóbaleset vagy más személyi sérülés kapcsán kárrendezési vitába keveredik a biztosítóval, keressen meg egy független kárrendező szakembert, aki felülvizsgálja a biztosító által felajánlott kártérítés összegét.

Balesetmentes vezetést kívánunk!

A fiataloknak drága a kötelező biztosítás
5 (100%) 2 szavazat

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Írd be a hiányzó számot! *